FAQ items aan het laden...
Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Kan ik de SAFE-app zelf downloaden?

Ja. De alarm app kan je downloaden in de Google Playstore en Appstore.

Kunnen er ook collega’s gealarmeerd worden?

Ja. De SAFE-app is ontwikkeld voor en door medewerkers die in een noodsituatie terecht kunnen komen. In de basis zijn de ontvangers van een alarmbericht dus ook de directe collega’s. Alarmopvolging door collega’s kan namelijk de-escalerend werken. Omdat collega’s meestal op de hoogte zijn van de situatie, wordt de impact van de noodsituatie geminimaliseerd. Een alarmcentrale is daarentegen een externe partij en dus een ‘buitenstaander’. Onze pakketten kunnen altijd worden uitgebreid naar opvolging door anderen, of externen. Lees hier alles over onze pakketten.

Kan de politie direct opgeroepen worden met een alarmknop?

Geen enkel personenalarmeringssysteem kan direct alarmen naar de politie versturen. Eerst moet een tussenpersoon beoordelen of er daadwerkelijk hulp nodig is. Dat kan een centralist bij een alarmcentrale zijn, of een collega. De SAFE-app biedt een spreek- en luisterverbinding waardoor de alarmopvolger de juiste opvolging kan bepalen.

Wie ontvangt een alarmbericht?

Standaard is de SAFE-app ingesteld op teamopvolging. Dat betekent dat de beschikbare collega’s uit het team het alarmbericht ontvangen. Indien er een alarmcentrale koppeling is, wordt het alarmbericht naar de alarmcentrale verstuurd.

Wij bieden vele mogelijkheden van alarmopvolging. Denk aan een (externe) alarmcentrale, of aan een interne beveiligingsdienst. SAFE Apps biedt volledige begeleiding bij het opmaken van het opvolgproces.

Hoe werkt alarmeren?

De alarmknop is gekoppeld aan een mobiele telefoon. Zodra de alarmknop wordt ingedrukt, wordt er een alarmbericht vanuit de mobiele telefoon verstuurd naar de ontvangers.

Hoe kan de alarmknop gedragen worden?

De SAFE alarmknop kan op verschillende manieren worden gedragen. Bijvoorbeeld aan de riemlus, BH-band of hals van bovenkleding. Klik hier voor een compleet overzicht van do’s en don’ts. Of scan onderstaande QR-code.

qr code

Werkt de alarmknop ook in het buitenland?

Ja. Overal waar de gekoppelde mobiele telefoon verbinding heeft met internet, zal de alarmknop werken.

Moet de alarmknop opgeladen worden?

Nee. De batterij van de alarmknop gaat gemiddeld 3 jaar mee. Het apparaat hoeft niet te worden opgeladen. Na 3 jaar kan de batterij zelf eenvoudig vervangen worden. De SAFE-app geeft aan wat de batterijstatus van de alarmknop is.

Hierbij zijn een aantal punten goed om te weten:

  • De batterij van de mobiele telefoon gaat niet sneller leeg wanneer de SAFE-app aanstaat.
  • De batterij van de alarmknop gaat gemiddeld 3 jaar mee. De batterij hoeft niet opgeladen te worden.
  • Een compact apparaat is over het algemeen vele malen goedkoper dan een losstaande alarmknop zonder app. Meer informatie over onze prijzen vind je hier.
Hoe lang gaat de batterij van de alarmknop mee?

De batterij van de SAFE alarmknop gaat gemiddeld 3 jaar mee. De SAFE-app geeft aan wat de batterijstatus van de alarmknop is. Na deze 3 jaar kan je eenvoudig zelf de batterij in de knop vervangen door de onderkant los te maken. 

Is de knop altijd actief?

De knop is actief wanneer de volgende voorwaarden zijn voldaan:

  • De knop is gekoppeld via bluetooth aan een mobiele telefoon
  • De mobiele telefoon is verbonden met internet
  • De knop en mobiele telefoon bevinden zich in een straal van 50 meter
  • Er is permissie gegeven om locatie te delen
  • De gebruiker heeft de knop op ‘actief’ hebben gezet
  • De batterij van de knop is vol
Hoe werkt een persoonlijke alarmknop?

Informatie over de persoonlijke alarmknop en SAFE-app vind je op de hoe het werkt pagina.

Hoe gaat SAFE Apps om met privacy gevoelige informatie?

De SAFE-app gaat uiterst secuur om met persoonlijke gegevens van gebruikers. Zo ook met de locatie. Locatiegegevens worden alleen gedeeld op het moment dat een medewerker bij een afspraak is. Bij afloop van een afspraak wordt de locatie niet meer gedeeld.

Op welke manier vinden trainingen plaats?

Waar mogelijk, streven wij naar live trainingen op locatie. Indien dit niet lukt, bijvoorbeeld doordat de ruimte te klein is of de groep te groot, worden onze trainingen online gegeven.

Hoe lang duurt het voordat we kunnen starten met het gebruik van SAFE?

Hoe lang het duurt voordat je kunt starten met personenalarmering van SAFE, is volledig afhankelijk van jouw wensen. Wil je bijvoorbeeld meerdere trainingen afnemen voor verschillende teams? Of wil je dat het systeem wordt gekoppeld aan een interne beveiligingsdienst? Dat heeft invloed op de tijd voordat je startklaar bent.

Wat kost SAFE personenalarmering?

De kosten van personenalarmering zijn afhankelijk van jouw wensen. We bieden drie pakketten met elk een ander aanbod van functionaliteiten. Bekijk onze pakketten en kies het pakket dat het beste op jouw wensen aansluit.

Levert SAFE Apps aan particulieren?

Op dit moment levert SAFE Apps uitsluitend aan bedrijven en organisaties. 

Is er internet nodig voor alarmering?

Ja. De alarmknop is gekoppeld aan de SAFE-app. Om een alarmbericht te versturen heeft de mobiele telefoon waarop de SAFE-app is geïnstalleerd internet nodig.

Kan de locatie ook binnen een gebouw bepaald worden?

Om binnen de muren van een organisatie ook de exacte locatie van een persoon in nood te bepalen, werken wij met indoor lokalisatie. Dankzij indoor lokalisatie kan op afdelingsniveau, op verdiepingsniveau of op kamerniveau hun locatie worden bepaald. Lees hier meer over indoor lokalisatie. Naast indoor lokalisatie kan je ook kiezen voor spreekkamer alarmering, waarbij spreekkamers als vaste ruimtes worden geregistreerd in de SAFE-app. Tijdens een afspraak kan men de spreekkamer aanklikken en wordt deze als locatie meegestuurd indien men alarm slaat.

Hoe nauwkeurig is de GPS-positiebepaling?

GPS is een goed systeem om locatie te bepalen wanneer een gebruiker buiten de deur werkt. Dankzij GPS kan automatisch een locatie worden bepaald, waardoor sneller hulp ter plekke kan zijn. Toch zijn er plekken waar GPS geen exacte locatie kan bepalen. Bijvoorbeeld in een gebouw met meerdere verdiepingen. Voor exacte locatiebepaling binnen een gebouw, gebruiken wij spreekkamer alarmering of indoor lokalisatie.

Hoe kan de locatie van een persoon in nood worden bepaald?

De locatie van een persoon kan op verschillende manieren worden bepaald:

  • GPS
  • Zelf gedetailleerde informatie invoeren
  • Indoor lokalisatie

Staat jouw vraag er niet tussen?

Stel jouw vraag hieronder. Wij komen er zo spoedig mogelijk op terug!

Ga naar de bovenkant