Veiligheidsuitdagingen in de zorg
Alleen op veilige manier kan een zorgprofessional goede zorg bieden. Helaas kan je overvallen worden met een noodsituatie, zoals agressie.
Wanneer dit gebeurt, is het logisch dat je graag hulp inschakelt. Uit de praktijk blijkt echter dat zichtbaar alarm slaan met een mobiele telefoon averechts werkt. Het wekt argwaan of maakt mensen agressiever. Extra agressie wil je in zo’n situatie juist vermijden.
Discrete personenalarmering voor professionals
Met de SAFE alarm app laat je collega’s met één druk op de knop weten dat je hulp nodig hebt en wat voor hulp je nodig hebt.
Door de SAFE knop kort in te drukken, vraag je om hulp van collega’s. Houd je ‘m langer ingedrukt? Dan vraag je collega’s om 112 voor je te bellen. Lees hier meer over hoe het werkt.
Een greep uit onze klanten
Benieuwd hoe de SAFE alarm app de veiligheid kan verhogen binnen de zorg?
Download de brochure. Vul onderstaande formulier in.
Praktische oplossing voor agressie
De SAFE alarm app wordt onder meer gebruikt door Antes Zorg, onderdeel van Parnassia Groep: één van de grootste GGZ organisaties in Nederland.
Helaas krijgen medewerkers van Antes Zorg weleens te maken met agressie of geweld. Vaak gebeurt dit in een omgeving waarbij niet direct collega’s of beveiliging beschikbaar is. Daarom zochten zij naar een oplossing waarmee medewerkers op gemakkelijke wijze alarm kunnen slaan. De SAFE-app en alarm knop biedt deze oplossing.
“De combinatie van nieuwe techniek, korte lijnen en snelle ontwikkeling was voor ons doorslaggevend.”
“Vooral dat er oog is op de werknemersveiligheid, wordt als zeer positief ervaren door medewerkers.”