Risico’s voor facilitair medewerkers
In de facilitaire dienstverlening zit een ongeluk vaak in een klein hoekje. De gevolgen van een klein incident kunnen groot zijn. We noemen een aantal voorbeelden met verhoogd risico:
- Een onderhoudsmonteur die laat in de avond en alleen op een locatie werkt waar hulp niet direct beschikbaar is;
Een gevelreiniger die moet werken met giftige schoonmaakmiddelen;
Een servicemedewerker die werkt met zware elektrische apparaten;
Een schoonmaker die veelal alleen werkt op afgelegen locaties en in aanraking komt met agressie en geweld.
Veiligheid waarborgen met een alarmknop
Als facilitair manager wil je veiligheid ten alle tijde waarborgen. Maar hoe doe je dat op de moment dat er geen toezicht is?
Waarborgen van de veiligheid van de werknemer is van groot belang om de impact op het werkklimaat en de kwaliteit van dienstverlening te minimaliseren. Alarm kunnen slaan is dan een praktische oplossing. Zo staan facilitair medewerkers er niet alleen voor.
Met de SAFE alarmknop kunnen medewerkers eenvoudig hulp inschakelen. Een hulpverzoek, een verzoek om 112 te bellen of een alarmmelding bij de alarmcentrale? Het kan allemaal. Weten hoe? Lees hoe SAFE de veiligheid verhoogt van facilitair medewerkers.
Innovatieve partner van CSU
CSU is de nummer één partner in facilitaire dienstverlening. Om veiligheid van werknemers te kunnen waarborgen, kozen zij voor de SAFE-app en alarmknop. Onze oplossing voor personenalarmering draagt binnen CSU bij aan het creëren van een veilige werkomgeving en een verhoogd gevoel van veiligheid.
Waarom personenalarmering?
Met de SAFE alarmknop sla je op eenvoudige wijze alarm op het moment dat je hulp nodig hebt. Het op zak hebben van een alarmknop verhoogt niet alleen het gevoel van veiligheid, maar ook het zelfvertrouwen van de medewerker. Dit uit zich in verhoogd werkplezier en productiviteit.
Weten hoe de SAFE-app er voor zorgt dat facilitair medewerker veilig kunnen werken? Download dan onze gratis brochure!